다시 말하기 전략 활용평가에 관한 연구

Alternative Title
Assessment of Using Retelling Strategy
Author(s)
김지은
Advisor
조광순
Department
교육대학원 영어교육
Publisher
The Graduate School, Ajou University
Publication Year
2016-02
Language
kor
Keyword
읽기전략Retelling
Abstract
영어읽기전략 중 다시말하기를 활용한 평가방안을 모색하고 서술평가와 구술평가를 실시하였다. 평가 후 나온 결과를 토대로 학생의 성별이 전략활용에 차이가 있는지와 서술평가와 구술평가의 차이가 있는지에대하여 분석하였다.
URI
https://dspace.ajou.ac.kr/handle/2018.oak/18810
Fulltext

Appears in Collections:
Special Graduate Schools > Graduate School of Education > English Education > 3. Theses(Master)
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Export
RIS (EndNote)
XLS (Excel)
XML

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Browse