자동 차량 등록 인식장치의 도입에 관한 연구

Author(s)
박경환
Advisor
이승환
Department
교통ITS대학원 ITS학과
Publisher
The Graduate School, Ajou University
Publication Year
2008-08
Language
kor
Keyword
차량등록인식장치도입연구
Abstract
급속도로 진척된 사업화는 부수적으로 많은 폐단과 경제적 비용을 감수해야 하는 결과를 초래했고 차량의 증가는 교통 혼잡, 환경오염, 교통사고로 인한 인명의 손실, 경제적 사업적 막대한 손해를 끼쳤다. 더욱이 나날이 강팍해지는 범죄로 인한 시민들의 분노는 끊임이 없다 이런 문제로부터 시작한 지능형 교통 시스템의 발전은 다양한 응용분야를 발전 시켰고 그 하나가 차량 자동 인식체계(ERI, Electronic Registration Identification)의 등장을 꼽을수 있다. 본 시스템을 통하여 다양한 응용 시스템을 제공하며 국가적인 교통 효율체계를 개선 확립하여 여행자 교통정보, 실시간 신호를 정립하여 사거리 정체를 해소하고 차량의 도난을 예방한다. 응용 시스템으로 실시간 신호 교통 정보 수집에 적용, 여행자에게 교통 정보를 제공하기 위하여 교통 정보를 수집하여 실시간으로 교통 정보를 제공하며, 민간 기업의 투자로 수출에 적극 참여하고, 건물, 주차장에서의 입출 관리, 유로 도로의 전자 지불, 차량 위치 파악, 주유소 비용 지불, 과속 방지, 금지도로 주행 관리, 차량 제원 및 등록 사업의 전자화, 버스 전용 차로 관리, 차량 추적, 불법 방치 차량 관리, 차량 경로 서비스, 도난 방지 서비스, 응급 상황 관리, 차량 차계 관리 및 전자 등록 방식으로 차량을 전자적으로 관리가 가능 등 수많은 영역에서 운전자, 정부, 지자체에 이익을 주는 시스템으로 경쟁 대상에서 협력 대상인 선진국과 어깨를 나란히 할 수 있는 기회로 삼아야 할 것이다.
Alternative Abstract
Following article investigate EVR/ERI/AVI/Smart Plate progress in advance countries and within Korea. Due to personal privacy barrier, progress has come to a halt. As mentioned already, advanced country already established a policy through pilot systems. Countries participating in Europe consortium have agreed to promote such policy. In nearby Japan, they overcame privacy issue with aggressive policy. To a disappointment, Korea with leading IT technology has inadequate standard that cannot even be practiced in private sector. The research will propose and explain government and private initiative for various applications and necessary steps. The solution and direction must come from government so that private sector have accepted standard quide to design, data, system, and communication. Secondly, public must be informed. Informing public with general knowledge and benefit of implementation is necessary to implement initiative as such as parking lot, tollgate, fee adjustment, traffic data, and real-time signal so that public merits system equipped vehicle. Thus, infrastructure can be expanded to resolve technical challenge in information relay, DB build, and information exchange. Also, government must lawfully and institutionally approve vehicle registration Bill and actively invest to support private company for their export and growing up to globally success.
URI
https://dspace.ajou.ac.kr/handle/2018.oak/4539
Fulltext

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Special Graduate Schools > Graduate School of TransportITS > Department of Transportation ITS > 3. Theses(Master)
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