고등학생이 지각하는 교사권위, 교사애착 및 회복탄력성이 학교적응에 미치는 영향

Author(s)
허성미
Advisor
박미화
Department
교육대학원 상담심리
Publisher
The Graduate School, Ajou University
Publication Year
2016-08
Language
kor
Keyword
교사권위지각교사권위교사애착교사애착관계회복탄력성학교적응학교생활적응
Abstract
본 연구는 고등학생이 지각하는 교사권위, 교사애착, 회복탄력성이 학교적응에 미치는 영향을 알아보기 위함이다. 고등학생이 지각한 교사권위와 교사애착, 회복탄력성에 대한 이해를 통하여 학교생활적응에 대한 이해를 돕는데 기초자료를 제시하고, 학교생활에 잘 적응할 수 있도록 도움을 주는 것에 그 목적이 있다.
URI
https://dspace.ajou.ac.kr/handle/2018.oak/12197
Fulltext

Appears in Collections:
Special Graduate Schools > Graduate School of Education > Counseling Psychology > 3. Theses(Master)
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Export
RIS (EndNote)
XLS (Excel)
XML

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Browse