중학교 수학과 교육과정의 변화 연구

Alternative Title
A study on the change of middle school mathematics curriculum
Author(s)
최예지
Advisor
고호경
Department
교육대학원 수학교육
Publisher
The Graduate School, Ajou University
Publication Year
2021-02
Language
kor
Keyword
교육과정수학과중학교
Abstract
본 연구에서는 1차 교육과정부터 15개정 교육과정까지 10차례의 교육과정을 수와연산, 문자와 식, 함수, 확률과 통계, 기하 총 5가지 영역을 내용 체계, 학습요소 두가지 영역으로 엄밀히 비교‧분석하여 수학 내적 계통성을 고찰하고 교육과정의 변화를 체계적으로 기술하여 새로운 교육과정 개정에 기여 하는 것을 본 연구의 목적으로 설정하였다.
URI
https://dspace.ajou.ac.kr/handle/2018.oak/20214
Fulltext

Appears in Collections:
Special Graduate Schools > Graduate School of Education > Mathematics Education > 3. Theses(Master)
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Export
RIS (EndNote)
XLS (Excel)
XML

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Browse