임베디드 환경에서의 3차원 그래픽스 파이프라인의 설계 및 구현

Alternative Title
Design and Implementation of 3D Graphics Pipeline on Embedded Systems
Author(s)
김민정
Advisor
崔廷柱
Department
일반대학원 미디어학과
Publisher
The Graduate School, Ajou University
Publication Year
2005
Language
kor
Abstract
본 논문에서는 임베디드 환경에 최적화된 3차원 그래픽스 파이프라인 라이브러리를 구현하고, 그 상위 레벨에서 3차원 게임 엔진을 구현한다. 이 그래픽스 파이프라인은 렌더링 파이프라인의 모든 단계들이 소프트웨어로 동작하고 있으므로, 그래픽 하드웨어 기반이 없는 임베디드 시스템에서도 3차원 렌더링을 가능하게 한다. 또한 크로노스 그룹이 제안한 국제 공개 표준 규격인 OpenGL-ES 의 표준 인터페이스를 따르기 때문에, 이 위에서 작업된 어플리케이션과 엔진들은 다른 시스템 간의 이식이 수월할 것이다.
Alternative Abstract
This is about design and implementation of 3D Graphics Pipeline and 3D Game Engine on Embedded Systems. This graphics pipeline enables emebedded systems without graphic hardware to render 3-dimensional environment. And because it follows OpenGL-ES standard, Applications in different system can be easily ported in each other systems with these engines.
URI
https://dspace.ajou.ac.kr/handle/2018.oak/14364
Fulltext

Appears in Collections:
Graduate School of Ajou University > Department of Media > 3. Theses(Master)
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