시험인증 서비스의 고객만족 품질 향상 방법 연구
DC Field | Value | Language |
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dc.contributor.advisor | 장중순 | - |
dc.contributor.author | 전현종 | - |
dc.date.accessioned | 2018-11-08T07:56:59Z | - |
dc.date.available | 2018-11-08T07:56:59Z | - |
dc.date.issued | 2012-02 | - |
dc.identifier.other | 12469 | - |
dc.identifier.uri | https://dspace.ajou.ac.kr/handle/2018.oak/8893 | - |
dc.description | 학위논문(석사)아주대학교 산업대학원 :산업시스템공학과,2012. 2 | - |
dc.description.tableofcontents | ABSTRACT 제 1장 서 론 제1절 연구의 목적 및 배경 제2절 연구의 내용 및 범위 제 2장 연구의 이론적 배경 제1절 서비스의 정의 및 특성 제2절 서비스 품질의 정의 제 3장 시험 인증 서비스 제1절 시험인증 서비스의 정의 및 특성 제2절 시험인증 서비스의 프로세스 제3절 시험인증 서비스의 고객 불만사항 분석 제 4장 시험 인증 서비스의 품질평가 모형 제1절 품질평가를 위한 서비스 청사진과 SERVQUAL의 활용 제 2 절 시험인증 서비스의 품질평가 모형 도출 제 5장 실증 분석 제1절 자료수집 및 연구대상 1. 조사방법 및 연구대상 2. 평가의 구성 제2절 내부고객의 품질 평가 제3절 외부고객의 품질 평가 제 6장 자체 진단을 통한 고객품질 개선 제1절 원인 분석표 제2절 자체 진단 사례 제 7장 결론 참고 문헌 부록 | - |
dc.language.iso | kor | - |
dc.publisher | The Graduate School, Ajou University | - |
dc.rights | 아주대학교 논문은 저작권에 의해 보호받습니다. | - |
dc.title | 시험인증 서비스의 고객만족 품질 향상 방법 연구 | - |
dc.type | Thesis | - |
dc.contributor.affiliation | 아주대학교 산업대학원 | - |
dc.contributor.department | 산업대학원 산업시스템공학과 | - |
dc.date.awarded | 2012. 2 | - |
dc.description.degree | Master | - |
dc.identifier.localId | 570023 | - |
dc.identifier.url | http://dcoll.ajou.ac.kr:9080/dcollection/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000012469 | - |
dc.description.alternativeAbstract | This Study is to identify service quality in the field of Certification and Testing Business, and quality factors affecting on the customer satisfaction. To do this, data were collected from field engineers, regular staffs, and customer survey. The research found service quality factors and its priority that customer perceive upon services performed by Certification business. The study also showed the practice how to improve the customer satisfaction based on priority of the service quality factors. After review of survey and data from both internal and external customers, the quality factors of the business were developed with three level priorities and found there are differences of point of view between internal customer and external customer. Contribution of this research is to find service quality factors on the certification and testing business for the first time. The Study classified the level of service quality factors to approach the improvement of customer satisfaction. Also developing the Cause analysis sheet in this research can be the example of constant improvement tool with service quality factors. | - |
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