공동주택 리모델링 사례조사를 통한 수익성 영향요인 분석
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | 김경래 | - |
dc.contributor.author | 이광섭 | - |
dc.date.accessioned | 2018-11-08T07:51:37Z | - |
dc.date.available | 2018-11-08T07:51:37Z | - |
dc.date.issued | 2006-02 | - |
dc.identifier.other | 1124 | - |
dc.identifier.uri | https://dspace.ajou.ac.kr/handle/2018.oak/8169 | - |
dc.description | 학위논문(석사)--아주대학교 일반대학원 :건축학과,2006. 2 | - |
dc.description.tableofcontents | 제 1 장 서 론 1 1.1 연구의 배경 및 목적 1 1.2 연구의 절차 및 방법 3 제 2 장 이론적 고찰 5 2.1 리모델링의 정의 및 개념 5 2.2 리모델링 시장의 전망 8 2.3 리모델링의 활용과 지원방안 12 2.3.1 선진국 리모델링 기술과 지원사례 12 2.3.2 아파트 리모델링 적용 여건 18 2.4 공동주택 리모델링의 프로세스 20 2.5 리모델링 수익성 평가 22 2.6 연구동향 및 한계점 23 제 3 장 공동주택 리모델링의 수익성 영향인자 도출 25 3.1 기존 연구에서의 수익성 영향인자 비교분석 25 3.2 수익성 영향인자 Pool 도출 27 제 4 장 수익성 영향인자의 평가 29 4.1 사례단지의 선정 및 개요 29 4.2 수익성 영향인자의 평가를 위한 설문의 구성 31 4.3 설문조사의 대상 및 방법 33 4.4 수익성 영향인자 분석 34 제 5 장 결론 및 향후 연구과제 47 [ 참고문헌 ] 49 [ APPENDIX ] 50 [ ABSTRACT ] 53 [ 감사의 글 ] 55 | - |
dc.language.iso | kor | - |
dc.publisher | The Graduate School, Ajou University | - |
dc.rights | 아주대학교 논문은 저작권에 의해 보호받습니다. | - |
dc.title | 공동주택 리모델링 사례조사를 통한 수익성 영향요인 분석 | - |
dc.title.alternative | Lee,Kwang-Seob | - |
dc.type | Thesis | - |
dc.contributor.affiliation | 아주대학교 일반대학원 | - |
dc.contributor.alternativeName | Lee,Kwang-Seob | - |
dc.contributor.department | 일반대학원 건축학과 | - |
dc.date.awarded | 2006. 2 | - |
dc.description.degree | Master | - |
dc.identifier.localId | 565173 | - |
dc.identifier.url | http://dcoll.ajou.ac.kr:9080/dcollection/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000001124 | - |
dc.description.alternativeAbstract | The remodeling business of an apartment house is given much weight in the long run and is an important field in the remodeling market. However it has remained relatively partial remodeling. Therefore, it has result in minimal profitability. This has had a bad recognition effect on the remodeling business. In order to solve these problems, many studies have been implemented about priority items of residents and experts. But these studies are limited to a theoretical study rather than improving profitability through feedback for practical remodeling business. In this study, profitability influence factors, which are possible to improve a field of remodeling through several studies and sundry records are analyzed. Then, correlation analysis is performed between the improvement level in remodeling and the numerical profitability based on actual cases. The result clearly shows that some improvement items are strongly related to profitability. These results lead us to the strategy that the remodeling business is more profitable. | - |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.