ICT를 활용한 일차함수의 지도
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | 신용순 | - |
dc.contributor.author | 이유진 | - |
dc.date.accessioned | 2018-11-08T06:59:42Z | - |
dc.date.available | 2018-11-08T06:59:42Z | - |
dc.date.issued | 2008-02 | - |
dc.identifier.other | 6441 | - |
dc.identifier.uri | https://dspace.ajou.ac.kr/handle/2018.oak/4805 | - |
dc.description | 학위논문(석사)----아주대학교 교육대학원 :수학교육,2008. 2 | - |
dc.description.tableofcontents | Ⅰ 서론 = 1 Ⅱ 함수 기본적 이론 = 3 1. 함수의 유래 = 3 2. 함수 개념의 역사적 변천 과정 = 5 3. 함수의 개념 = 9 Ⅲ 7차 교육과정에서 함수 지도 = 13 1. 제 7차 수학과 교육과정의 기본방향 = 15 2. 제 7차 중학교 수학과 교육과정 필요성 = 17 3. 수학과의 교수·학습 방법 = 19 4. 규칙성과 함수 단원에 관한 내용 개요 = 22 5. 함수 개념 지도 방법 = 27 6. 일상생활에서의 함수 = 35 Ⅳ 일차함수의 효율적인 지도방법 = 39 1. 함수지도의 의의 = 42 2. 일차함수의 지도방법 = 46 3. ICT 활용 지도 = 49 Ⅴ KERIS의 사이버 가정학습의 학업 성취 효과 = 57 1. 함수단원의 사이버 가정학습 접목 = 59 Ⅵ 결론 = 67 참고 문헌 = 70 Abstract = 71 | - |
dc.language.iso | kor | - |
dc.publisher | The Graduate School, Ajou University | - |
dc.rights | 아주대학교 논문은 저작권에 의해 보호받습니다. | - |
dc.title | ICT를 활용한 일차함수의 지도 | - |
dc.title.alternative | Lee, Yu Jin | - |
dc.type | Thesis | - |
dc.contributor.affiliation | 아주대학교 교육대학원 | - |
dc.contributor.alternativeName | Lee, Yu Jin | - |
dc.contributor.department | 교육대학원 수학교육 | - |
dc.date.awarded | 2008. 2 | - |
dc.description.degree | Master | - |
dc.identifier.localId | 566415 | - |
dc.identifier.url | http://dcoll.ajou.ac.kr:9080/dcollection/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000006441 | - |
dc.subject.keyword | ICT | - |
dc.subject.keyword | 일차함수 | - |
dc.description.alternativeAbstract | Functions are the most important in the curriculums of middle school mathematics. Since the functions are applied to the various fields, the study on functions are very important. The subject of 'Function' in the 7th education course is to approach natural or social phenomenon mathematically and link it to school mathematics. Therefore, the purpose oft his thesis is to introduce the concept of a linear function by using the change relationship of real life, and to find an effective teaching method of a linear function. This thesis is focused on teaching that students have functional thinking in daily routine So, this thesis presents the concept of function and suggests models about it | - |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.