영업/마케팅부문의 6시그마 성공 요인에 관한 연구 - 국내 S전자를 중심으로 -

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dc.contributor.advisor용세중-
dc.contributor.author권재진-
dc.date.accessioned2019-10-21T06:46:31Z-
dc.date.available2019-10-21T06:46:31Z-
dc.date.issued2005-
dc.identifier.other64-
dc.identifier.urihttps://dspace.ajou.ac.kr/handle/2018.oak/16493-
dc.description학위논문(석사)--아주대학교 경영대학원 :MBA일반경영,2005-
dc.description.abstractNowadays many Korean companies are introducing and adopting Six Sigma to their management strategies or innovation tools to maximize their profit through customer satisfaction. However most companies confront many difficulties and show unsatisfactory results in the sector of sales & marketing. This study has been attempted to find critical success factors of Six Sigma for sales & marketing activities. To achieve the aim of this study, a document study and interviews were performed. The collected questionnaires were processed statistically through data coding and multiple regression analysis, correlation analysis and several descriptive statistics were conducted. The results of this study show that the driving force and participation level of top management, the degree of overall interest of project champions, the level of project reviews of project champions, compensation and incentives for project completion, the level of difficulty using Six Sigma tools and execution ability of project leaders are core factors that influence sales & marketing performance.-
dc.description.tableofcontents목차 국문 요약 = 1 제 1 장 서론 = 2 제 1 절 문제의 제기 = 2 제 2 절 연구의 목적 = 3 제 2 장 연구의 이론적 고찰 = 5 제 1 절 경영혁신과 6시그마 = 5 1. 경영혁신의 개념 = 5 2. 기업혁신 활동으로서의 6시그마 = 7 3. 발전, 진화하는 6시그마 활동 = 11 제 2 절 영업/마케팅부문의 6시그마 = 14 1. 영업/마케팅 업무의 특성 = 14 2. 영업/마케팅에서의 품질의 개념 = 18 3. 영업/마케팅부문의 6시그마 도입 적용 현황 = 23 제 3 장 연구 모형과 가설 설정 = 27 제 1 절 선행 연구 = 27 제 2 절 연구의 모형 = 30 제 3 절 가설의 설정 = 31 제 4 장 조사 및 연구 분석 = 34 제 1 절 조사 개요 및 표본의 구성 = 34 1. 조사의 개요 = 34 2. 표본의 구성 = 36 3. 분석 방법 = 38 제 2 절 실증 연구 및 분석 = 39 1. 기술 통계량 분석 = 39 2. 연구 가설의 검정 = 40 3. 추가 분석 = 51 제 5 장 결론 = 76 제 1 절 연구 결과 요약 = 76 제 2 절 연구의 시사점 및 한계 = 77 참고 문헌 = 80 Abstract = 85 6시그마 성과 분석을 위한 설문서 = 86-
dc.language.isokor-
dc.publisherThe Graduate School, Ajou University-
dc.rights아주대학교 논문은 저작권에 의해 보호받습니다.-
dc.title영업/마케팅부문의 6시그마 성공 요인에 관한 연구 - 국내 S전자를 중심으로 --
dc.title.alternativeA Study on the Success Factors of Six Sigma for Sales & Marketing Activities - Focused on "S" Electronics Company-
dc.typeThesis-
dc.contributor.affiliation아주대학교 경영대학원-
dc.contributor.department경영대학원 경영대학원-
dc.date.awarded2005. 2-
dc.description.degreeMaster-
dc.identifier.localId564650-
dc.identifier.urlhttp://dcoll.ajou.ac.kr:9080/dcollection/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000000064-
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