두 대의 유도전동기 구동을 위한 5-레그 인버터의 향상된 속도제어 기법
DC Field | Value | Language |
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dc.contributor.advisor | 이교범 | - |
dc.contributor.author | 임영설 | - |
dc.date.accessioned | 2018-11-08T08:28:42Z | - |
dc.date.available | 2018-11-08T08:28:42Z | - |
dc.date.issued | 2018-08 | - |
dc.identifier.other | 27850 | - |
dc.identifier.uri | https://dspace.ajou.ac.kr/handle/2018.oak/14161 | - |
dc.description | 학위논문(석사)--아주대학교 일반대학원 :전자공학과,2018. 8 | - |
dc.description.tableofcontents | 제 1 장 서론 제 2 장 Five-leg Inverter의 특징 2.1 Five-leg Inverter를 위한 삼각파 기반의 펄스 폭 변조 기법 2.2 Five-leg Inverter의 공통 leg 전류 제 3 장 제안하는 Five-leg Inverter의 속도 제어 기법 3.1 제어 원리 3.2 제안하는 속도 제어 기법 3.3 위상 제어기 3.4 슬립 제어기 3.5 구동 가능한 속도 범위에 대한 분석 제 4 장 실험 제 5 장 효율 분석 제 6 장 결론 참고문헌 | - |
dc.language.iso | kor | - |
dc.publisher | The Graduate School, Ajou University | - |
dc.rights | 아주대학교 논문은 저작권에 의해 보호받습니다. | - |
dc.title | 두 대의 유도전동기 구동을 위한 5-레그 인버터의 향상된 속도제어 기법 | - |
dc.title.alternative | Improved Speed Control Method of Two-Induction Motor Fed by a Five-leg Inverter | - |
dc.type | Thesis | - |
dc.contributor.affiliation | 아주대학교 일반대학원 | - |
dc.contributor.alternativeName | Young-Seol Lim | - |
dc.contributor.department | 일반대학원 전자공학과 | - |
dc.date.awarded | 2018. 8 | - |
dc.description.degree | Master | - |
dc.identifier.localId | 887730 | - |
dc.identifier.uci | I804:41038-000000027850 | - |
dc.identifier.url | http://dcoll.ajou.ac.kr:9080/dcollection/common/orgView/000000027850 | - |
dc.subject.keyword | 5-레그 인버터 | - |
dc.subject.keyword | 유도전동기 | - |
dc.subject.keyword | 듀얼 전동기 구동 | - |
dc.subject.keyword | 공통 레그의 전류 최소 | - |
dc.description.alternativeAbstract | This paper proposes improved speed control for a five-leg inverter that drives the two induction motor used in various fields. The improved control method includes two controllers: 1) The first controller controls slip frequency for maintaining the mechanical speed of two motors equally under the any load condition. 2) The second controller controls the electrical phase angle difference between the two motors for minimizing the common leg current because it can be twice higher than other leg`s current depending on the operation condition of the two-motor. Additionally, stability criterion of the proposed two controllers is implemented. Analysis results of maximum operation speed range and inverter efficiency shows the effectiveness of the improved speed control method. Finally, experimental results demonstrate the performance of the improved speed control for FLVSI. | - |
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