퍼지 로직 기법을 이용한 스위치드 릴럭턴스 전동기의 토크 리플 저감
DC Field | Value | Language |
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dc.contributor.advisor | 이교범 | - |
dc.contributor.author | 김동희 | - |
dc.date.accessioned | 2018-11-08T08:17:18Z | - |
dc.date.available | 2018-11-08T08:17:18Z | - |
dc.date.issued | 2014-02 | - |
dc.identifier.other | 15936 | - |
dc.identifier.uri | https://dspace.ajou.ac.kr/handle/2018.oak/12375 | - |
dc.description | 학위논문(석사)--아주대학교 일반대학원 :전자공학과,2014. 2 | - |
dc.description.tableofcontents | 제 1 장 서론 제 2 장 스위치드 릴럭턴스 전동기 2.1 스위치드 릴럭턴스 전동기의 토크 특성 2.2 비대칭 브릿지 컨버터 제 3 장 스위치드 릴럭턴스 전동기의 토크 맥동 3.1 인덕턴스 형상에 따른 토크 맥동 분석 3.2 턴-온 및 턴-오프 각도에 따른 토크 분석 제 4 장 스위치드 릴럭턴스 전동기의 토크 맥동 저감 기법 4.1 퍼지 로직 제어 4.2 퍼지 로직 턴-온각 제어 기법 제 5 장 시뮬레이션 및 실험 결과 제 6 장 결론 | - |
dc.language.iso | kor | - |
dc.publisher | The Graduate School, Ajou University | - |
dc.rights | 아주대학교 논문은 저작권에 의해 보호받습니다. | - |
dc.title | 퍼지 로직 기법을 이용한 스위치드 릴럭턴스 전동기의 토크 리플 저감 | - |
dc.title.alternative | Torque Ripple Reduction for Switched Reluctance Motors Using Fuzzy Logic Control | - |
dc.type | Thesis | - |
dc.contributor.affiliation | 아주대학교 전력전자연구실 | - |
dc.contributor.alternativeName | Dong-Hee Kim | - |
dc.contributor.department | 일반대학원 전자공학과 | - |
dc.date.awarded | 2014. 2 | - |
dc.description.degree | Master | - |
dc.identifier.localId | 608103 | - |
dc.identifier.url | http://dcoll.ajou.ac.kr:9080/dcollection/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000000015936 | - |
dc.subject.keyword | 스위치드 릴럭턴스 전동기 | - |
dc.subject.keyword | 퍼지 로직 기법 | - |
dc.subject.keyword | 토크 리플 저감 | - |
dc.subject.keyword | 턴-온각 제어 | - |
dc.description.alternativeAbstract | A simple turn-on angle control algorithm for switched reluctance motor (SRM) drives is proposed. In order to minimize the torque ripple which is the main problem of the SRM, a turn-on angle controller based on the fuzzy logic determines the optimal turn-on angle. The suggested algorithm does not require complex characteristics like a nonlinear modeling or angle-current-torque characteristics. According to the rotor speed and torque, the controller changes the turn-on angle continuously until the torque ripples are minimized. The simulation and experimental results verify the validity of minimizing the torque ripple performance. | - |
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